I bloggskapartagen

Varför nöja sig med fyra bloggar när man så enkelt kan starta en femte? Nu har jag alldeles nyss dragit igång Sherlock Holmes på svenska scener. Där ska jag samla fakta om olika svenska teaterproduktioner kopplade till mästerdetektiven. Jag har en mängd fakta i mina pärmar, merparten sammanställda av Ted Bergman under fyrtio års forskande, men på senare år har jag även kunnat fylla i många av luckorna rörande uppsättningar på fasta teatrar och turnéer med resande teatersällskap. Till en början är bloggen ganska tom, men tanken är att jag ska fylla på i takt med att jag hittar nya uppgifter och sakta men säkert föra in all redan ihopsamlad information.

Med tanke på hur inaktiv jag har varit på Svenska Panoptikon det senaste året så är det intressant att detta och förra inlägget båda handlar om att jag startat nya bloggar…

The URI to TrackBack this entry is: https://svenskapanoptikon.wordpress.com/2009/07/04/i-bloggskapartagen/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 kommentarerLämna en kommentar

  1. Hej!

    Jag har i många år funderat över vilket museum jag besökte med min skolklass under 80-talet. Man fick gå ”igenom” Stockholms smala gränder och dåtidens trähus och kika in i lägenheter. Detta var alltså rekonstruerade efter denna tids bebyggelse. Har ingen aning om vilken tid detta kan ha rört sig om, skulle chansa på 1600-tal kanske. Guiden talade bl.a. om lindebarn. Jag har inget minne av vilket museum detta var. Har du någon aning om vart detta kan ha varit? Ramlade in här på din blogg av en slump, så varför inte fråga om du vet detta kanske?

  2. madden mobile hack

    I bloggskapartagen | Svenska Panoptikon


Kommentera

